Een hoger level

Ontdekking: Er bestaat nog een Media Me project (zie afbeelding).
Vond plaats in Singapore. Omschrijving:

“Media Me” is a media interactive art work which comments on the bidirectional relationship between people and the media through the use of a realtime video mosaic. The elements of the video mosaic could be personal, cultural, historical, and educational. This research can be considered as a combination of creativity, art, and digital entertainment as well as an extension of personal media broadcasting. It comments on the growing trend of personal broadcasting and social media.

Komt erop neer dat bezoekers plaats konden nemen voor een scherm, inclusief camera, waardoor zij zichzelf, vervormd, gefragmenteerd terugzagen, omringd door een explosie van andere beelden. The Media, c’est moi.

Nieuws: Een artikel over Media Me geschreven door Marie-José Klaver verscheen op: Independantminds.nl
Let op: Over dit nieuwe werklog staat nog niets vermeld in het artikel.

Verder… een alarmerende documentaire bekeken bij Zembla. Ging over online-game-verslaving. Fascinerend om te zien. Mensen die zich vol overgave storten op een machine, een ding. Maar het spel is de baas. Een ongelijke strijd vindt plaats.

“Ik moet naar een hoger level.”

Zit je daar, dag in dag uit. Bleke jongens en meisjes. Bezorgde, woedende en verslagen ouders. Afkick klinieken, verbroken relaties. Een wetenschapper die erop gepromoveerd was zei: “Het is inderdaad een zorgwekkende zaak en de groep groeit!” Wel weer opvallend negatieve reclame voor internet. Zie je steeds vaker op tv: Internet is a bad and scary thing.

De site van Martijn de Boer bezocht. Ken hem van de Club van 100. En van Flickr. Nog nooit ontmoet. Nu is Martijn Second Life opgegaan. Hij schrijft erover op zijn log.

Ondertussen ga ik door mijn reservoirs op zoek naar geschikt Media Me materiaal. Hoe zou het klinken als een goed verstaanbare stemcomputer dit uitspreekt: “Ik vorm het internet, zoals het mij vormt.” (…)

To be continued…

Bert Kommerij.

Leave a Reply

