Op internet is iedereen de baas

De speurtocht op internet naar Media Me materiaal gaat door.
“Er is zoveel.”
Het gevaar om in algemeenheden terecht te komen is soms groot.
Zo vond ik vandaag een ontroerend artikel waarin zoveel open deuren onder elkaar stonden, dat ik ironie vermoedde.
Toch is het een oprechte poging grip te krijgen.
Maar dingen zeggen als : The internet has changed our lives enourmously,
no doubt about that.

Is net zoiets als zeggen: Dankzij de automobiel kunnen we ons makkelijker en sneller verplaatsen tussen A en B.

Welke kant gaat het op?

Roel1943 mailt een reactie door die hij ontving n.a.v. het interview over zijn eerste schreden op het web.
Dat we er rekening mee moeten houden dat de grijze golf eraan komt en dat die grijze golf er een digitaal leven op na houdt.
Rollators met ingebouwde cams.
Iedere bejaarde een log.

In de Media Me groep op Flickr zijn momenteel zeven Administrators actief.
Fotografen die op Flickr actief zoeken naar foto’s waarop mensen op allerlei manieren in de weer zijn met media-apparaten.
Maar ook foto’s van Media Places and Media Traces.
Als je Administrator bent, ben je de baas van een groep.
Media Me heeft op dit moment dus zeven bazen.
Waarom zou je alleen de baas willen zijn?
Op internet is iedereen de baas.

Zo ontmoette ik ooit een Spaanse advocaat.
Hij is al tijden een van de meest actieve Administrators.
Hij vindt dagelijks interessante Media Me foto’s en heeft de onuitsprekelijke
naam: requedochan.
Ik noem hem gemakshalve: Spain.

Foto boven afkomstig van de site van Seth Godin: “It’s about people, not organizations.”

Bert Kommerij.

3 Responses to “Op internet is iedereen de baas”

  1. Marco Raaphorst Says:

    Rozwithart is ook prachtig bezig zeg! Petje af.

  2. roel1943 Says:

    Het ontroerende artikel moet ik nog nalezen. Heb er even naar gekeken.

    De admins van MediaMe zijn bij elkaar een gemêleerd gezelschap en dat heb je wel nodig om een variatie te verkrijgen.

    Over de grijze golf: Bij het bekende seniorweb.nl zijn mensen lid die niet opggegroeid zijn met internet, maar er nu naar hartelust mee bezig zijn. Deze club telt nu 77.000 leden, 2.100 Ambassadeurs zijn actief. Jaarlijks leren zij meer dan 55.000 vijftigplussers omgaan met de computer en internet.

  3. bert kommerij Says:

    Indrukwekkende cijfers, Roel. Wist wel dat het populair was, maar zo? (Over doelgroepen gesproken…)

Leave a Reply

