Een massa met een smoel

Reacties op Media Me tot op heden:

Marie-ll: Het is niet zomaar een onderwerp, met veel tegenstellingen.
Zelf ben ik er niet zo goed uit. Deugt het of deugt het niet.
Ik wil niet graag een e-pessimist zijn, maar toch ben ik soms bezorgd, al zie ik ook zeker de positieve kanten. Toch is het goed er kritisch tegenover te staan.

Marie-ll is nieuw als Related Person en volgt Media Me aandachtig. Ze was aanwezig bij de presentatie en lid van de 365 groep. Ze heeft er net een jaar opzitten. Op haar foto’s gebruikt ze zichzelf als object en maakt prachtige photoshops (mozaïeken) van haar eigen silhouet. Marco heeft het plan opgevat om haar op te zoeken en een Media Me Portret van haar te maken.

Een reactie uit Texas. Gurdonark schrijft: Would you be interested in creating an english spoken word track about Media Me issues? Perhaps it could be a simple statement of what Media Me is? I would like to use it for a new track on my label. My experience has been that I can usually promote things so they get noticed, as long as I have them released, hosted and ready for download.
I thought this might be a win/win, as it would help me complete another track of my album, and it would give you a 3 to 4 minute musical document to answer the question “what is Media Me?” So people can participate.

De Media Me promo tekst komt eraan. Het moet een wervende tekst worden. In het Engels.

Marieke Hermans (Projectcoördinatie Hot Spot): Komt er een Media Me lijn? Wordt Media Me een brand? Inclusief t-shirts en een Media Me waspoeder?

Administrator Renquedochan (Spanje) vraagt zich af of Media Me nu is afgelopen. Hij is al tijden een actieve inviter bij de Media Me groep en draagt veel foto’s aan. Ik schrijf hem: Het is niet afgelopen, we zijn pas begonnen.

Groepsportret Flickraars at presentatie Media Me (made with marie-ll‘s cam)

Irene Kress vraagt waarom Media Me over een massa gaat.
Op www.cirocco.nl schrijft ze: Zodra je het over massa hebt denk ik: Massa? Dat ben ik niet.
Een massa gaat niet over mij. Ik ben geen massa. Ik ben mezelf.
Lig ik wéér op één hoop met mensen die helemaal niet zo zijn zoals ik.
Ik willen niet verdwijnen in een groter geheel en mezelf verliezen.
Ik wil gezien worden, opgemerkt, herkend en erkend.

Ik laat een lang bericht achter. In deze reaktie staan waarschijnlijk een aantal zinnen die gebruikt zullen worden bij het schrijven van een verantwoording of een inleiding van het een of ander.

Mijn comment: Als ik naar de Media Me foto’s in de slideshow kijk zie ik een nieuwe Digitaal Wereldras ontstaan.
(Bizar idee. Beetje eng en onwerkelijk ook. Verklaar me voor gek, toch prikkelt het. Een nieuw ras kan geen kwaad.)
Wat hen bindt, wat zij gemeen hebben is de techniek, de connectie, de communicatie.
In Media Me gaat het over deze groep, dit “ras”, deze massa.

In Media Me staat alle technologie in het teken van de communicatie. In Media Me worden alle laptops, camera’s, radio’s, microfoons, computers en andere media apparaten op een hoop gegooid en we noemen het: Internet.
Op dezelfde foto’s zie ik mannen en vrouwen, oud en jong, wit, zwart, met hoofddoek, zonder hoofddoek, binnen en buiten.

Over massa-communicatie.

Ik werk bij een omroep, de RVU. (update: NTR) Ik doe aan massa communicatie. Als ik een programma/project ontwikkel wordt mij ten eerste gevraagd: wat is je doel, wat is de boodschap, hoe ga je dat brengen, waarom, met wie, hoeveel gaat het kosten en wat is je doelgroep? Tot wie richt je je? En omdat ik steun nodig heb van het Stifo om tot een professionele uitvoering te kunnen komen benoem ik ook het vernieuwende karakter, en waar de hoogwaardig artistieke kwaliteit zich bevindt.

Kijk- en luistercijfers geven het succes (en bestaansrecht) van massa-communicatieprogramma’s aan. Ik kwam eens een televisiemaker tegen en vroeg haar: “Hoe gaat het?”
“Honderdvijftigduizend,” zei ze.
Het waren de kijkcijfers van de dag ervoor.
“Even roken?”

Media Me speelt zich af op internet en op straat, op het internet, radio en tv. Misschien zelfs op je mobiele telefoon.
Voor een zo groot mogelijk publiek.
Een anonieme massa.
Een sprekende massa.
Een massa met een smoel.
(We maken Media Me ook voor lurkers.
Communicatie is een recht, geen plicht.)

Media Me is een groepswerk dat zich voortdurend ontwikkelt. Het werk van een massa die groeit en groeit, die verslag doet van zijn bestaan in de vorm van foto’s, teksten en verhalen. Ze laten zien en horen hoe hun media consumptie eruit ziet.

In de Media Me presentatie/trailer/promo komen alle Media Me thema’s voorbij.
Nu zijn we op zoek naar vormen waarop Media Me verder gaat.

Wordt vervolgd…

Bert Kommerij.

Leave a Reply

