YouTube antropologie

Professor Michael Wesch en zijn studenten duiken in de wereld van YouTube om er proefondervindelijk achter te komen wat het is en wat het met je doet. Veel beschouwingen, resultaten, voorbeelden, inzichten en feiten. De flim duurt 55 minuten, maar die zijn zo voorbij. (Met Marshall McLuhan op 26’30”. Maar wie is die man op 41’06”?)

Bert Kommerij.

5 Responses to “YouTube antropologie”

  1. Audringje Says:

    Bert, ben zeer onder de indruk. Thanks for sharing! (PS: Hoe moet dat voelen om zo je onderwerp gevonden te hebben, zo gedreven en succesvol bezig te zijn?!)

  2. bert kommerij Says:

    Nog meer over dit project op
    http://www.anthrovlog.wordpress.com

  3. Maurits Says:

    Ik heb dit ook geblogt, een dagje na jou zie ik nu.
    Great minds think alike ;-)
    Ik ben benieuwd naar de uitslag van het Stifo morgen.

  4. bert kommerij Says:

    Ik ook, Maurits. Zal het terstond melden.
    Het einde van de film is ontroerend, zodra het poëzie wordt.

  5. Maurits Says:

    Zelden heeft iemand in al dit digitale sociale gehannes een beter handvat zo goed aangereikt. Ik moest onwillekeurig meermaals aan Michael Wesch denken toen ik gister Zomergasten keek.
    Willem Schinkel had rake dingen te melden over
    samenleving en sociologie. Ik hoopte ergens dat hij deze video ter sprake en ten toneel zou brengen. Aangenomen dat je Zomergasten ook hebt gezien vermoed ik dat je begrijpt wat ik bedoel.
    (wat een zin) zo niet, uitzendinggemist en een vrije dag.

    Aangaande het verdict van Stifo:
    Duimen is voor kleuters dus hoop ik hoop met volle kracht, vol verwachting en tsja, jeuk.
    Ga nu ter afleing je recente bericht grondiger lezen. Er gaat nog zoveel gebeuren…

Leave a Reply

