You’re a terrific hologram

Soms kijk ik te lang naar een tweet en denk na over wat er staat.
(Achter iedere zin schuilt een verhaal, in iedere foto zit een geheim.)
Aaaaaagh, lees ik.
Wat is er aan de hand?
Nu.nl komt er doorheen met breaking news: Obama heeft een website gelanceerd.

Gisteren was iemand aanwezig op een feest. Bier, muziek.
Ineens stond er: “Ze is naar de wc.”
Wat er daarna gebeurde was onvoorstelbaar. De ene zin na de andere kwam voorbij.
Ik heb dorst.
Ik ben niemand.
J loves ME.
Ajax ajax!!!!
Het was duidelijk, de mobiel ging in het rond en iedereen twitterde iets anders.
Wat grappig, schreef ik, je spat helemaal uit elkaar.
Ben weer terug, las ik.

Iedereen is elkaar aan het branden.
Ik ben jouw tag en jij de mijne. Ben je met die, dan ook met die. Je zit aan elkaar vast.
Je type telefoon, het aantal megapixels van je cam en de foto’s die je uploadt, de kleuren van je header boven je log, je icoontje, het aantal meetings welke je bezoekt of organiseert, de populariteit van je weblog, de grootte van je projecten, en je algemene online activity zijn van belang. Je bent actief of niet.
Iedereen zit in elkaars verhaal, ergens, altijd.
(Ik ben een voorzichtige amateur met een prepaid telefoon. Ik vergis me nog steeds met de trackbacks. Zo simpel, ik onthou het niet. Gisteren tijdens een gesprek met Pol Eggermont afgesproken dat het allemaal persoonlijker mag hier op de logs, emotioneler, pakkender. Maar ik wil niet dat het weer zo autobio wordt als Flick Radio.)

Bert Kommerij.

Update 1: Ingezonden bericht, zeer dramatisch: Een faker op Flickr.

Update 2: Willem Davids van rvu2.nl stuurt me een primeur bij CNN. Imagine Me.

“You’re a terrific hologram!”

2 Responses to “You’re a terrific hologram”

  1. Maurits Says:

    hokjesgeest is van alle tijden, net zo als er bij willen horen en goed je best doen.

  2. bert kommerij Says:

    hokjesgeest?

Leave a Reply

