Ondertussen

foto: jacco.org

Tijdens het NPOX festival was Media Me genomineerd voor de NPOX prijs 2008. Metropolis won.
Sinds gisteren staat het jury rapport online. Schrik me rot. Ineens ben ik de verpersoonlijking van iets nieuws. (Vanaf nu is alles wat ik doe oud.)

“Mediamaker Bert Kommerij is de verpersoonlijking van een nieuwe manier van werken bij de omroep. Als geen ander zet hij alle nieuwe platforms in, zowel voor de productie van zijn projecten als de distributie ervan. Dat zijn projecten zelf het hedendaagse mediagebruik tot onderwerp hebben, verleent zijn activiteiten een grote urgentie voor zowel het publiek als zijn collega’s bij de Publieke Omroep”

Jury, bedankt!

Op de Hot Spot site staat inmiddels een verslag van de dag. Bij de comments een uitvoerige nabespreking met Marco Raaphorst. Komt hier op neer: veel programmamakers, redacteuren en redacties zitten nog steeds met hun handen in het haar zodra het over internet gaat. En dan staat de mobiele revolutie ook nog eens voor de deur. Hoe loop dit af….? Ook bij mijn eigen omroep de RVU wordt naarstig gezocht naar nieuwe vormen. Ik zeg: Gooi open de deuren. Zend uit onder Creative Commons, net als TED. Stap op je publiek af. Meng je. Nodig uit. Stimuleer. Experimenteer nu het nog kan. Blijf kritisch. Kies je platforms. Word actief. Breid je netwerk uit. Communiceer. Inspireer en laat je inspireren. Gebruik internet als een tool, haal het onderste uit de kan. En verder heel veel goeie programma’s maken, narrow en broad. (Maar zeur niet!)

Nu eerst weer back to Media Me.

(Loggen is trouwens helemaal uit.)

Bert Kommerij.

Leave a Reply

