Making of #2

video made by Matthijs Treurniet.

An update about the recordings so far. Starting with silent images of the narrator Pictureman, played by Akbar Simonse, streetphotographer in The Hague.

For more information read the about page.

6 Responses to “Making of #2”

  1. Taxeeh Says:

    After seeing the interview, I relate to your point that lonelyness is a (big) factor in modern society. But is it because of the internet…is that the internet..or is it a factor that needs to be highlighted? Some people are liberated by it, or even ressurect, but the opposite also happens… Internet might also be a sort of a drug that helps keeping the lonelyness out as long as the machine is turned on… In that respect the internet might also be seen as a sort of a pharmacy:-)

    Ofcourse it is drama and Pictureman is the objective lens, but are there not more factors that Picturemans eyes and brain register? Therefor interesting to see how he perceives this development. But would that be our landscape or his bird eye view through a fish lens?

    Patience my dear Taxeeh; All good things to those who wait:-)

  2. Annet Says:

    Zolang de protagonist in jouw of mijn verhaal is, zoals de subtitel doet vermoeden, is er een spiegel, dan doet eenzaamheid er niet toe. Het is gezien, het is niet onopgemerkt gebleven, blijft voor mij de kern van gedeelde beleving. Ook al is het een fractie van een seconde en speelt het zich imaginair af in hoofden, op lichamen, met een hart.

  3. Taxeeh Says:

    Het ging om de eerste indruk van de factor 50 van eenzaamheid van de hoofdrolspeler. In mij, in zijn wereld, kunnen anderen zich misschien niet herkennen. ‘You’re in my world’ doet meer vermoeden…van wat is en wat wordt. Media Me leek me meer ‘het in ons allen’. Internet is niet ontstaan uit of bestaat niet bij de gratie van eenzaamheid. Het is een absoluut interessante factor of bijwerking die hierdoor gevoed wordt, maar niet de essentie.

  4. bert kommerij Says:

    Ik vind het een interessante discussie zo.
    Of het met vooroordelen te maken heeft weet ik niet.
    Media Me gaat hoe dan ook niet over vooroordelen.

    Wat is de essentie dan van Media Me?
    Ik denk, tot nu toe, het proces. De manier van werken, zonder draaiboek. En een man, met z’n camera en z’n computer.
    De Digitale Revolutie!
    Toeval? Lot? Zou dat de essentie zijn?
    De ene scène komt voort uit de andere. Volgorde van de beelden, muziek en tekst staan nog niet vast.
    Documentaire beelden worden afgewisseld met scènes.
    Dat er gewerkt wordt zonder script stimuleert tot nu toe erg.
    En alles kan altijd anders.

  5. Taxeeh Says:

    Het zijn mensen die er voor kunnen zorgen dat altijd alles anders kan. Een simpele beslissing genomen…kan alles doen veranderen. Essence de Essentie met een vleugje gemalen ‘common denominators’. Hardware heeft wellicht geen vooroordelen maar wij wel…ook al kunnen of moeten we die op een gezonde manier onderdrukken ten faveure van het collectief:-) Beetje natuurkunde erbij: acie=reactie. De rest blijft achter als residu in het brein.

    De ontwerpers van nullen en eentjes bij IBM met een computer zowat zo groot als een eensgezinswoning, hadden in 1947 nooit kunnen bevroedden dat er een digitale revolutie zou zijn. Geef iedereen hetzelfde…en iedereen doet of kan er weer wat anders mee. Essentie op basis van vrijheid, mogelijkheden, kunnen beschikking over en een beeld te hebben van…geeft geen eenheid, hoogstens raakvlakken.

    Ik denk, als ik eerlijk ben, dat een heleboel mensen zouden willen doen wat jij nu doet met dezelfde uitgangspunten en overtuiging en verantwoordelijkheid elke dag opstaan. Toch zou het resultaat weer anders zijn! En willen is weer heel iets anders dan kunnen. Niet iedereen beschikt over jouw creatief vermogen, beeld van het geheel, achtergrond of soort werk. Dat maakt dat jouw reis, langs steden als Toeval, Lot, Manier van Werken en Den Haag:-), weer hele andere beelden opleveren…

    Spreken we dan nog van een digitale revolutie, waaraan wij min of meer ondergeschikt zijn? Of is het niet meer dan een belangrijk hoofdstuk met ingredienten die ons wel enorm beinvloeden, in Media Me… En wat voor leven leiden de generaties na ons door al die invloeden… Zoals jij afsloot, zo was het 10 jaar geleden al de lijfspreuk van een goede vriend van me in Finland; nothing is chiseled in stone:-)

  6. bert kommerij Says:

    Dankje, Taxeeh.
    Twee maanden later.
    Laatst, tijdens een gesprek met mijn buurvrouw, kwamen we tot de conclusie: De digitale revolutie is… De Ander.
    Dat sprak me aan.
    Op dit moment zit ik in de tekstfase.
    Ben een radioscript aan het schrijven, geïnspireerd door de beelden en door Akbar.
    Ik stuur mijn teksten op en vraag aan hem: Klopt dit? Zou jij dit kunnen zeggen? En zo bouwen we voort.
    Dat hij niet de enige stem is die zal klinken is nu duidelijk.

    I have to write about it on the blog.
    I will.

Leave a Reply

