Wireless

Vodpod videos no longer available.

Video by Maurits Burgers.

6 Responses to “Wireless”

  1. Maurits Burgers Says:

    Like Pictureman, like everybody.
    We want to be at ease, and always connected.
    This age we can.
    We can sit down anywhere and have the whole world connected.
    In the middle of the street, and some wind.
    But do we want that?
    Don’t forget your password, please don’t.
    Struggling to remain present is the next cool thing to do.
    Are you?

  2. bert kommerij Says:

    Pictureman says:

    “They look at eachother on the street with this familiar look.
    In a split second, they recognize eachother immediatly.
    We are here, they say.
    And walk on.
    They don’t wave.

    We’re connected.
    We’re neighbours.
    It’s so easy.
    Be nice.

    They, telephone people, curious photographers.
    They have this special walk. This eye. This attitude.
    Shameless. Direct.
    Funny or sad.

    Some of them wear the same glasses.
    They know it.
    We’re the happy people, they say to eachother.
    We’re users.

    This is their daily trace of their digital existance.
    They share and multiply.
    No matter what, no matter where.
    Don’t ask why.
    ‘Cause they can and they know it.
    ‘Cause they are who they are, among others, among me.
    In a real world, with real digital possibilities.”

  3. Akbar Says:

    Wat zegt die Pictureman dat toch mooi! :)

  4. Matthijs Says:

    Hoi Bert,

    Wat leuk om te zien hoe het allemaal doorzet. Steeds meer concretisering, vooral dankzij de voice over teksten van Pictureman. Ik vind het echt heel leuk dat ik er deel van uit heb gemaakt/maak. Ben heel erg benieuwd hoe het uiteindelijke product gaat worden.
    Momenteel heb ik het erg druk met een project voor school, we zijn bezig met de vormgeving van het Noorderslag festival. Heel anders, maar ook erg boeiend.

    Als je in de toekomst nog ergens hulp bij nodig hebt, moet je het maar laten weten.

    Groet Matthijs

  5. Maurits Burgers Says:

    Pictureman hardop in zich zelf: “Ik ben eigenlijk altijd draadloos geweest, letterlijk en figuurlijk, niet te veel werkelijke verbindingen, meer afstand, draadloos.”

    Idee!: Pictureman Akbar kan langzaam maar zeker zich met het gesprek van de voice-over stemmen A & B gaan bemoeien.
    Eerst een ‘Hé, hola! hoort u mij?’ zich mysterieus bemoeiend, maar al gaande steeds vaker en meer duidelijk overtuigd; dat wil zeggen: de achtergrond, het gesprek tussen A & B en de vraagtekens die zij hebben pareren met de echtheid van de beelden en woorden van Pictureman.
    Pictureman denkt toch ook hardop?
    Ik hoop dat ik het idee over heb kunnen brengen. Ik zie het voor me.

  6. bert kommerij Says:

    Dankje Akbar,
    We doen ons best :)

    Ha Matthijs,
    Hoe gaat het?
    Wat leuk, een teken van leven.
    Ik zoek nog wat streetportraits :)
    Maurits Burgers maakte een mooie: Wireless. Staat hieronder, of boven.
    Stay tuned, ben met een audioscript bezig, radioproof.
    Daarna volgen de beelden.

    Ik volg het helemaal, Maurits.
    Wat je beschrijft is aan de hand op dit moment.
    Alles en iedereen communiceert met elkaar. Dwars door elkaar.
    Er is zelfs een nieuw personage het podium opgeklommen dat zichzelf ‘Machine’ noemt. Een heel menselijk figuur, met emoties.
    “I am very international. Keep it short please.”

    Eigenlijk is iedereen anoniem in Media Me.
    Heb een eerste groffe volgorde gemaakt van de scènes.
    Zie scènes 1 t/m 9 hiernaast.
    Het begint in de massa.
    Daaruit komt Pictureman te voorschijn.
    De photoshoot is de afsluiter van het verhaal.
    Zal spoedig weer posten.
    Waarschijnlijk onder de filmpjes, kwa overzicht.

Leave a Reply

